Welcome to

Welcome to

Wednesday, January 13, 2010

Campbell är klar!!??

Hej

Tidig blogg idag så det finns inte så mcyket utrymme för att uppdatera mig om dagens nyheter. Men en stor händelse inträffade igår kväll.

Sol Campbell spelade med reservlaget och säger: "There are still a few technicalities to iron out, but I have signed for Arsenal until the end of the season, and it's fantastic, great, marvellous. The old enthusiasm is back."
And there you have it. Sol Campbell verkar vara en Arsenal-spelare. Om inte nu så inom kort. Jag hoppas inte Wenger börjar tragga sitt vanliga "en ny värvning", för även om Sol erbjuder erfarenhet och styrka så är han inte den storback han en gång var. Men för min el går det lika bra med Campbell som med Silvestre.

Nyheterna kring Senderos är också väldigt spretande. Wenger sa för ett par dagar sedan att Senderos är en Arsenalspelare och ska förbli det, men Senderos själv säger att han måste spela inför VM. Nu har vi antagligen Campbell i laget. Så vad händer med Senderos. Ska han säljas, ska han lånas ut, ska han behållas längst in i frysen. Man måste undra. Hur som helst vet jag inte riktigt om jag känner mig trygg med Vermaelen och Gallas som förstaval och efter det Silvestre och Campbell. Nja, visst har vi 4 mittbackar men det där borde bara räknas som tre och en halv. Silvestre räcker inte till och Campbell har vi ju ingen aning om men troligen inte i invincible-form va?

Det är egentligen denna nyhet som fullkomligt lägger beslag på alla spaltmetrar och allt annat verkar vara oväsentligt nu. Det kanske är en rökridå från Wenger. När alla vänder sig mot Campbell smugglar han in Dzeko, Veloso och Subotic bakvägen. Smart Mr. Wenger. Eller nej, så är det ju såklart inte.

Arshavin tror inte vi kommer att handla och om vi gör det så inte förrän i sista sekund. Nu tror jag att spelarna är väldigt lite involverade i transferspekulationerna och framförallt så tror jag inte att den (hur ska jag säga) "pladdrande" ryssen får veta något överhuvudtaget. Nej, Wenger och Gazidis har nog en egen liten pakt kring detta. Naturligtvis har vi bud ute, men Wenger är dumdristigt stenhård. Han ger ett bud på vad han tycker spelaren är värd, duger inte det får det vara. Tyvärr tyckar jag. Nu i efterhand kunde ju 5m£ Chamakh vara behövligt, eller 20m£ Dzeko för den delen. Ibland kostar framgång. Ibland kostar den där snygga skjortan lite mer än den är värd men eftersom jag så gärna vill ha den får det vara värt det. Så har nog Wenger aldrig tänkt.

Men men...det är bara onsdag och vi spelar inte förrän söndag kväll så vi har gått om tid för att fördjupa oss i alla möjliga avkrokar i Arsenalvärlden.

Hörs imorgon

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Härligt me en rutinerad värvning till ett bra pris. Äve om det kanske inte var exakt vad jag hade förväntat mig på förhand.
    Hoppas nu att det kommer inte en kille i anfallet också, det ryktas ju en del om Saha just nu. Behöver vi verkligen en skadedrabbad spelare till?

    /Dave

    ReplyDelete