Welcome to

Welcome to

Monday, January 11, 2010

Tillbaka igen

Hej

Nu är jag tillbaka en en sjujävla kall hall i fjällen. Ni borde testa 35 minusgrader. Det är fan inte människan skapt för. Tack Gud för whiskey och fleece.

Jag vill också passa på att tacka Dave för han insats i min frånvaro. Tyvärr blev det ju bara en pissmatch istället för 2 stora segrar. Men så får det bli. I vilket fall gjorde du det med bravur Dave. Tack ska du ha.

I alla fall. Vad händer nu i Arsenal-världen då. Nja, inte sådär speciellt extremt mycket alls. Inga heta värvningsrykten direkt. Man kan ju dock konstatera efter Everton-matchen att vi behöver en hel hög spelare. Vi behöver en mittback om nån blir skadad, vi behöver absolut en striker, vi behöver en mittfältare efter som Denilson och Ramsey inte alltid håller måttet, och vi behöver mer än akut en målvakt. Om inte Wenger spelar Fabianski snart blir jag tokig. Hela försvaret darrar konstant under en hel macth för man har ingen aning om vad Almunia ska göra. Kommer han ut, boxar han, fångar han, vänder han vad händer? O fan, nu nickade de in en boll. Det är ohållbart med en skakig sista post.

Nu förstår ju jag också att vi antagligen ska vara glada om det kommer något överhuvudtaget i januari. Men som Gunnerblog skriver. Det är en unik och ovärdelig möjlighet vi har just nu att vinna ligan.

Inte ens med ett världslag med Ljungberg, Wiltord, Henry, Bergkamp, Pires och Viera, med ett omutbart mittlås av Keown och Adams kunde man garantera att vi var med i titelracet. Nu råkar vi vara där men en hop obeprövade talanger. Så Wenger. Ta denna chansen för den dyker inte upp så ofta och förstärk med nödvändigt material så vi inte låter den buffé av glädje rinna oss ur händerna.

Jag som följt säsongen mycket intensivt måste ju påpeka att det är med förvåning jag ser oss vara med i toppen. Vi har inte spelat så fantastiskt och vi har gjort en hög med riktigt dåliga matcher. Så det är ett mirakel att vi fortfarande är med. Just därför bör vi göra allt för att ta chansen. Täpp till luckorna Wenger för vi får inte 2 mirakel per säsong.

Några tidningar förstorar upp nyheten kring att Wenger inte har någon brådska till ett nytt kontrakt men jag tar inte detta på så stort allvar. Dels har han 18 månader kvar och händer det inte något bra i klubben snart är jag inte 100 % (poängtera att jag inte är tveksam, bara inte 100.) säker på att vi vill ha Wenger kvar. Tänk er 18 månader till av trofétorka och ett evigt tjat om att vi har framtiden för oss och att vi inte behöver värva.
Dels tror att Wenger själv räknar med att driva projektet vidare. Det finns ju inget gott skäl att signa nya kontrakt med 15? spelare om han själv inte tänker skriva nytt. Vad händer med stabiliteten då? Nej, jag tycker inte det finns något direkt nyhetsvärde i detta ännu.

Vi kan ju också konstatera att smekmånaden med Arshavin som targetplayer är över. Han får alldeles för lite boll vänd åt rätt håll och verkar i allmänhet tycka att det är alldeles för tråkigt att spela fotboll på det sättet. Varken Eduardo, Vela eller Walcott klarar av att spela där så en ny spelare (igen) kanske eller ska Bendtner bära oss till ligaseger och Europatriumfer. I´m doubtful to say the least.

Nu ska jag fortsätta "jobba" vilket i stort innebär trycka på F5 då och då på NewsNow, samtidigt som jag bläddrar i scheman och säger hmmmm.

Gunners!!

//swearse 

1 comment: