Welcome to

Welcome to

Friday, January 8, 2010

Känner mig optimistisk idag

Vi börjar med att snacka lite om Ivan Gazidis. Han har sagt i en intervju med Skysports att Arsenal-fansen inte ska förvänta sig att vi kommer börja spendera fantasi-summor. Jasså? det som vi varit så bortskämda med innan *ironi*.
Han säger också att Fabregas-rykten från Barca är ingenting att bry sig om.(Obs, egen övesättning). Jag tror för övrigt inte att Cesc kommer lämna oss än på många år. Han har gång på gång gått ut i media och sagt hur mycket han älskar Arsenal. Jag tror han känner samma sak som oss fans; att nu är vi på gång. Vi kommer börja vinna titlar. Det är iaf så jag känner det.

Kan inte motstå att känna en stark optimism just nu när jag tänker på Gunners. Vi har gjort mest mål i ligan och ligger trea med en match mindre spelad. Vad kan man mer begära av en så skadedrabbad trupp om vi har. Dessutom var det ju i år som vi skulle ramla ur topp 4 enligt alla experter. Nu är det ju iof inte för sent för att säsongen ska skita ner sig totalt, men jag tänker vara lite optimisisk, och det står jag för.
Men en eller två bra värvningar nu i Januari som täcker upp för en del skador vi har så tror jag att våren kan komma att bli riktigt intresant för våran del.

Vill också passa på att säga till Patrick Vieira att han sjunkit en del i mina ögon nu när han gått till City. Usch och tvi, men han kommer alltid vara en legend och hjälte efter sin tid i Arsenal.

Heja Arsenal!
/Dave

No comments:

Post a Comment