Welcome to

Welcome to

Tuesday, January 5, 2010

Away with Merida ?

Tjena

Transferfönstret börjar med att vi tappar spelare. Merida verkar vara klar för Atletico Madrid och jag kan inte klandra honom. Kön för en mittfältsposition är lång. Han har Song, Nasri, Rosicky, Diaby, Denilson, Fabregas, Ramsey och kanske någon till framför sig. Vill han ha speltid nu så har han ingen chans, och inte heller efter överskådlig tid. Det är inga åldermän vi har på positionerna precis.

Annars har Wengers tåg med nya kontrakt fortsatt. Rosicky har skrivt nytt kontrakt. Så nu har det hänt precis som jag önskade. Både Eduardo och Rosicky har skrivt nya kontrakt och är noga med att påpeka att de är nöjda med "the faith" från Arsenal. Bra, så ska det låta. Wenger har lärt sig av Flamini, Gilberto och Edu. Spelare utan kontrakt går lättvindigt till andra klubbar och det är inte bra. Tur att man kan lära sig fortfarande i 60-års-åldern.

Andra nyheter som känns anmärkningsvärda är att det ryktas vilt om Viera till City. Förståeligt ur hans synpunkt då han vill spela VM och antagligen får hutlöst med pengar. Men han måste också inse att hans hjältestatus i Arsenal fördunklas en aning om han blir en fotbollsprostituerad. Synd och skam i så fall.

Fabregas skada skulle kunna ta lite längre tid än beräknat. Vilket innebär att han kanske inte spelar mot Bolton eller Everton. Det är kanske något vi får acceptera eftersom han verkligen behövs senare. Inga risker tack. Vi får helt enkelt se till att Ramsey, Diaby och Denilson klarar av att dra det lass som behövs på mitten.

Imorgon tar vi Bolton.

För övrigt så blir införrapporten mot Bolton imorgon min sista blogg på 4 dagar. Jag ska till fjälls och vet inte riktigt hur uppkopplingar fungerar på det sättet jag ska leva. Vilket fall som helst ska min fellow Gooner Dave ta hand om bloggandet under tiden. Ta väl hand om honom. Men vi hörs imorgon igen.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment