Welcome to

Welcome to

Thursday, March 25, 2010

Äntligen närmar vi oss match igen

Det är alltid skönt att man kan börja tänka på match igen. Veckorna går långsamt nu. Tyvärr kommer inte matchnyheterna alltid med goda saker.

Först och främst gick resultaten igår lite sådär. Villa kryssade och känns ointressanta, City förlorade och känns också långt borta. Tottenham gör ett hejdlöst försök på 4:e-platsen. Jag hoppas verkligen att det spricker. Tottenham fyra. Det svider i mina öron. Men det sämsta resultatet igår var ändå att store Satan Chelsea vann, och de vann stort vilket verkligen inte gynnar kampen om titeln. Det verkar i alla fall som om det drar ihop sig till en rysare om fjärdeplatsen mellan Villa, City, Liverpool och Tottenham. Eventuellt också Everton men det är tveksamt. Förhoppningsvis så är den kampen avgjord när vi möter City 24:e april. Det hade antagligen underlättat för oss.
Jag är osäker på var gränsen går för spel i Europa men jag tror det är vid 6:e plats. Det skulle i så fall innebära att Birmingham som vi möter på lördag nu befinner sig i ingemansland där de inte längre har chans på Europaspel och inte heller löper nån risk för nedflyttning. Dessa scenario kan betyda olika saker. Vissa lag slappnar av utan press och spelar underbar och avslappnad fotboll och vissa lag skiter i vilket och får enkelt stryk. Jag hoppas Birmingham är ett av de senare. För risk finns att vi kommer spela Song och Silvestre som mittbackar. Vilket inte känns stenstabilt precis. Tydligen drars också Bendtner med en ankelskada och trots att man inte trodde att man skulle säga det så vore det riktigt illa om vi förlorar Bendtner. Han har varit en stor anledning till vår goda form på sistone. Inte bara för att han gjort mål utan framförallt för att han ger oss helt andra alternativ framåt.

Som ni kanske förstår undviker jag ämnet Barcelona eftersom det fortfarande känns både inspirerande och en aning skrämmande. Det kommer att bli gott om tid och många spaltmeter att skriva om de matcherna. det största utmaningen jag personligen står inför är att hålla sams med en av mina bästa vänner som dessutom är hängiven Barca-supporter. Jag har svårt aatt se oss se matchen ihop utan att det går väldigt fel. vi får väl diskutera saken under en fredlig tillställning i helgen.

Nåväl. Jag ska se Wengers presskonferens senare idag och så kommer det säkert lite mer intressant imorgon.

Just det. Om någon mer blivit garanterad säsongen 2010/11 av Canal Digital vid tecknande av abonemang kan ni väl höra av er. Eller så är det bara mig de har lurat de jävlarna.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Är jag den ende som kommer att byta från Viasat till Canal+ ?
    Kundtjänsten kommer fråga om de hörde rätt!

    Lite skönt är det ändå att CL-matchen börjar på bortaplan. Även om Arsen vinner så kan ni inte känna er riktigt säkra...

    ReplyDelete