Welcome to

Welcome to

Thursday, March 4, 2010

Inga skador ännu.....jo Vela men vadå?

Jag hoppas ingen missförstår mig. jag gillar Vela, eller gillade Vela. Han är lite samma fenomen som Walcott. Vela har varit talangfull länge nu men har inte riktigt kapacitet att slå igenom. Han är snabb, teknisk, målfarlig men klen och inte lika bra som Arshavin på att kompensera detta. Dessutom väldigt skadebenägen. Han blev skadad igår igen men det spelar liksom egentligen inte någon roll. Han har inte nån direkt inverkan på Arsenal överhuvudtaget längre.

På tal om Walcott så ser det kärvt ut för vår ungen engelsman att ta en plats till VM. En dåligt framträdande igår samtidigt som konkurrenten Wright-Phillips hade ett mål och en ass. jag vet inte riktigt hur Walle ska göra för att få komma med.

Bendtner gjorde ett enkelt nickmål till igår igen vilket är bra. Enkla nickmål av en stor och lång striker är precis vad vi behöver i Arsenal. Perfekt.

Annars är det allmänt dödläge på Arsenalfronten tills alla spelare kommit hem och kollats igenom. Det är bara att hoppas att det gick bra.

Jag måste säga att jag liksom går lite på nålar hela tiden nu. Det känns så jävla nära att vi tar hem ligan i år. Även om jag fortfarande inte tror vi gör det så känns det att vi verkligen är med. 3 poäng efter med City och Tottenham som de enda tuffa lagen kvar att möta. Inte för att vi garanterat slår de andra men vi bör göra det. Gör vi det och slår City och Tottenham så finns det en stor chans. Och suger man lite på det så ser man att det finns chans. Jag menar att om Arsenal slår Burnley, Hull, West Ham, Birmingham, Wolves, Tottenham, Wigan, City, Blackburn och Fulham har vi vunnit resterande matcher. Alla de lagen är lag där man absolut hoppas på seger i samtliga och kan kräva seger i de allra flesta. Alltså är det ett möjligt uppdrag. Som sagt. Det kryper en känsla av hopp inom mig.

Vi hörs mer imorgon med förhoppningsvis bättre info kring laget inför lördag.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Fan blev nervös efter att ha läst ditt inlägg idag, hoppas hoppas på PL trofén!

    Men samtidigt, vinner vi de "vi ska vinna" (läs Burnley, Hull, West Ham, Wolves, Wigan, Blackburn och Fulham) alltså bara missar att ta full pott mot Yids, Shitty och BHam och Chelski eller Man U ändå står som segrare så är det mer cred till dem. Då har vi avslutat starkt och förmodligen pressat nuvarande topp 2 en hel del. De har ju faktiskt det i sina egna händer.

    Hursomhelst hoppas jag ju på ligavinst, men det är lite trist att man ska behöva hoppas på screw-ups istället för att ha det i egna händer, som ju Chelski, och i viss mån Man U, har.

    ReplyDelete