Welcome to

Welcome to

Saturday, March 27, 2010

Inför B´ham

Jaha. Lite bakisfullis råkade man bli efter att ha firat in våren på sedvanligt vis. Det är ju så gott med några öl till grillning, det är ju så gott med rödvin till grillad mat och det är ju så gott med Capirinhas hela natten. Resultatet blir ju såklart en baksmälla. Typisk otur.

Jag och min kära Barcavän kom såklart i diskussion kring Barca-Arsenal, och såklart i diskussion om spanska ligan kontra Premier League. Vi kommer inte att hitta en gemensam väg, så är det bara.

Idag ska vi alla fall spela ytterliggare en måstematch. Det är bara måstematcher från nu och till slutet av säsongen. Nödvändigt med seger idag och om det fanns risk för fokus på Barca förra matchen så ä det problemet lika aktuellt idag. Vi ska spela den största matchen på väldigt länge på onsdag och därför kan det bli svårt att fokusera på B´ham. Jag hoppas återigen att Wenger och laget är bättre på det än jag.

Eftersom vi inte ska vila spelare idag får väl anta att man kör på stabila val. Jag tror Denilson spelar defensiv mittfältare och Song mittback. Jag är såklart emot det me jag har ju inte så mycket att säga till om. Dock är jag glad om vi ser så lite som möjligt av Silvestre, eftersom han helt enkelt inte är något vidare bra.

Laget blir således:

                 Almunia
Eboue-Campbell-Song-Clichy
                 Denilson
              Cesc-Diaby
   Nasri                 Arshavin
              Bendtner

Som vanligt är det väl högerbacken som kan spelas av Sagna istället och Nasri kanske får lämna plats för Walcott. Walcott som för övrigt behöver speltid snart för att vara aktuell för VM. Men det är ju inget vi bryr oss om egentligen.

Det är bara att hoppas att vi har laddning och koncentration nog för att slå B´ham. Vi är bättre och de har tappat fart på sistone efter att ha imponerat stort första halvan av säsongen. Nu är de avhängda från toppen och behöver inte oroa sig för lagen under. Förhoppningsvis innebär det att de inte bryr sig så mycket längre och att vi kan vinna bekvämt. En sådär 3-0 i första skulle ju innebära att vi kan vila nån i andra halvlek inför kommande utmaningar.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment