Welcome to

Welcome to

Friday, March 5, 2010

Silvestre oj oj oj.

Snart är det helg. Och helg innebär öl och fotboll......ja just det. Det innebär ju också familjetid. Hmmm.

Efter att ha firat en kompis födelsdag med att njuta av det goda livet och halva priset på en bar i stan är dagens arbete något jag utför under viss plåga. Jävligt onödigt att bara ta 40 spänn för en 6:a Caipirinha, det gynnar verkligen inte såna som mig. Men men.....

Spelarna börjar trilla tillbaka från sina resor och inga nya skador är anmälda. Tillbaka mot Burnley är Arshavin och kanske Diaby. Även Denilson är frisk från nåt, som om det skulle spela nån roll. Förhoppningsvis ruttnar han på bänken i all evighet. Det som är mest oroväckande är att Campbell kanske är borta och Gallas är det definitivt. Lägger man ihop faktorer som att Song inte spelar och att Silvestre spelar blir man plöstligt lite nervös. Tänk er mardrömmen med Silvestre i mittlåset och Denilson som defensiv mittfältare. Då är risken stor för tvåsiffrigt för Burnley. Alltså måste vi vinna med 11-10 om Wenger spelar både Denilson och Silvestre. Klart vi kan göra 11 mål på Burnley men det blir en utmaning :-). Nej, jag tycker det är enkelt. Tvinga Campbell att spela oavsett handikapp. Spela Diaby i defensiv roll och Nasri tillsammans med Cesc på mitten. Låt Walle eller Rosicky kriga på högerkanten och Arsha till vänster. Enkelt. Då slipper vi både Denilson och Silvestre och det räcker antagligen att göra 2-3 mål istället för 11. Mycket smartare tycker jag.

jaja, mer om laget imorgon. Men de flesta har nog redan räknat ut vad jag vill se. I väntan på presskonferens i eftermiddag finns det inte så mycket annat spännande att diskutera. Ramsey-cirkusen snurrar fortfarande men den har jag lagt ner nu. en rolig parantes i ämnet är att Sunderlandspelaren Dan Smith som tacklade av foten på Diaby för ett par år sedan tydligen numer arbetar som frisör i Skottland. Hehe. Vilken tuffing han var då. Ser fram emot att se Shawcross som flygvärdinna nästa gång jag åker med Ryanair. :-)

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment