Welcome to

Welcome to

Wednesday, March 3, 2010

Ersättare?

Idag tänker jag släppa skadan för ramsey och se det från en annan synvinkel. Jag ska nämligen fokusera på laget och hur vi ska tänka nu i fortkommande 2 matcher då vi måste klara oss utan Ramsey på lång sikt och kanske värre, Alexandre Song i 2 matcher. Plötsligt var vi väldigt tunna på mitten. Alla som följer den här bloggen vet också att jag inte tänker föreslå Den*lson i laget igen. Så därför har jag andra förslag. Det ryktas om att Diaby kan vara tillbaka mot Burnley och även om han är skadebenägen får vi väl hoppas på att han håller några matcher i rad nu. Han får helt enkelt spela defensiv mittfältare. Jämte Cesc hamnar antingen Nasri eller Rosicky. Svårare än så behöver det inte vara. Både Nasri och Rosicky är egentligen innermittfältare. Den enda svagheten i en sådan uppställning är ju att alla tre, oavsett vilka han spelar, egentligen är 3 stycken offensiva spelarev vilket kan skapa en viss obalans i laget. Å andra sidan är det Burnley hemma och och Hull borta vi pratar om och där är det ju i princip full fart framåt som gäller. Alltså borde ett mittfält med Diaby, Nasri och Fabregas funka alldeles utmärkt i de 2 matcherna. Och sedan har vi balansen och en utvilad Song tillbaka.

Vi får bara ha förhoppningar att inga spelare springer och skadar sig under kvällena träningskamper. Det skulle ju inte vara helt förvånande i så fall.

Fabregas ska stanna enligt den här artikeln. Själv är jag lite kluven. Inte för om Cesc ska stanna eller inte. Där är det solklart. Jag vill att han stannar men är rädd för att han inte gör det. Det krångliga med artikeln är att den kommer från sport.co.uk vilket är en tvivelaktig källa men samtidigt är det Piers Morgan som citeras och han är en mer pålitlig källa. Så man kan väl tänka sig att nyheten är god men att man inte gärna kan hänga upp sina vad på det hela.

Vill ni snöa in ännu djupare på Ramsey kan ni läsa om Derek McGovern och hans fullkomligt deillusionerade världsbild här. Vilken pajas. Han får det inte roligt i helvetet.

Annars har jag inte mer idag. Håll tummarna för en skonsam kväll och så satsar vi för fullt inför helgen.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment