Welcome to

Welcome to

Tuesday, March 9, 2010

Inför Porto

Det är dags för match men efter att ha tillbringat hela natten på akuten med en gallblåse-sjuk fru swearse och en klart förvirrad 6 månaders bebis är min hjärna inte riktigt i fas. Men jag ska försöka skapa en fullständig åsikt kring matchen ikväll. Jag får även se var jag ska befinna mig för att se härligheten. Hade ju tänkt i källaren hos min gode vän och släkting men eftermiddagen får avgöra hur sonen och sambon mår.

Nåväl. Porto hemma. Porto leder med 2-1 i halvtid och nu gäller det. Fabregas spelar inte. Det blev som jag ville och nu får vi se resultatet av det. Jag känner att Nasri imponerade stort mot Burnley och att han absolut kan axla rollen som kreativ innermittfältare. Det kan till och med vara så att den rollen egentligen passar Nasri mycket bättre än någon av de andra rollerna han har haft i Arsenal. Med Diaby och Song bakom sig får vi ett både kreativt och kraftfullt mittfält. Walcott borde såklart fortsätta på kanten. Arshavin är för mig given på vänsterkanten och Bendtner på topp. Förhoppningsvis har han skjutit in sig till ikväll. Vi har inte råd med missar ikväll. Marginalerna är alldeles för små för att tabba sig ikväll. Det enda som egentligen känns oroligt är defensiven. Jag antar att det blir Sagna eftersom Eboue spelade i helgen. Helst hade jag velat se Eboue eftersom han erbjuder så mycket mer offensivt. Men men.......  Frågetecknet bakåt i alla fall är ju Campbell. Fadäsen mellan honom och Fabianski sitter på hornhinnan och man är inte helt säker på hur stabil han egentligen är. Vi vill ju inte gärna hamna i underläge ikväll. Ett eller två mål insläppta kräver plötsligt kraftiga prestationer för avancemang. Det är ju dock så att vi absolut inte kan ta avancemang för givet. Vi ligger under mot ett av de 16 bästa lagen i Europa, vi saknar vår bästa spelare + Van Persie och några till. Det är en utmaning i sig. Så var på det klara med mina fellow Gooners. Avancemang ikväll är något att verkligen hoppas och tro på men det är långt ifrån en lätt uppgift.

Nu presenterar jag en elva som jag tycker ska spela men där jag tror att Wenger väljer att spela Sagna istället.

                    Almunia
Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy
                      Song
                 Nasri-Diaby
      Walcott               Arshavin
                    Bendtner

Jag måste säga att detta känns som en oerhört balanserad elva. Song och Diaby erbjuder kraft på mitten. Nasri för delar spelet. Bendtner agerar target och finns tillgänglig för inlägg när ytterbackarna kommer upp. Arshavin erbjuder kreativitet och skottfarlighet från kanten medan Walcott erbjuder speed och djupledsspel på sin kant. Ett ganska komplett lag anser jag, åtminstone rollmässigt. Sen kan man önska mer spets på ett par positioner men balansen och rollerna i laget anser jag vara klockrena. Jag har svårt att se hur det skulle gå fel med denna uppställning.

Vi kommer att vinna. Jag tror stenhårt på det. Är vi bara ödmjuka för uppgiften och ger allt så säkrar vi matchen på 60 minuter. Jag har svårt att se ett Porto på bortaplan stänga matcher lika effektivt som de engelska lagen. Dock har de medvind och ett resultat att gå på, men jag säger det igen. Vi vinner och för ovanlighetens skull ska jag ge er ett resultat. 3-1 blir det ikväll. 3-0 till Arsenal efter 60 min och Porto gör 3-1 i slutet bara för att skapa dramatik. för kom ihåg. Vid 3-2 går de vidare. Men vi klarar det.

Gunners!!   

//swearse

2 comments:

  1. hoppas Fru Swearse kryar på sig snabbt! best of wishes =) go gunners!

    ReplyDelete
  2. Tack Pippo

    //swearse

    ReplyDelete