Welcome to

Welcome to

Wednesday, March 17, 2010

Fabregas hel och Chelsea....hehe......Chelsea ute

Som förväntat basunerades det ut ganska kraftig att Arshavin klarade sig oskadd i "bilkraschen" som i själva verket handlade om en ihopskarpning av kofångare och bildörr men ok. Nyhetstorka är nyhetstorka. Varför ska man som journalist vara aktiv och undersöka och leta upp nyheter? Det ingår väl ändå inte i arbetsbeskrivningen.....................eller?

Det kommer att bli en kort och snabb bloggis idag. Mötena hopar upp sig och kollegor undrar varför jag inte kan komma ifrån kontoret snart. Jo, det är för att jag är hemskt upptagen säger jag. Det är jag ju också fast med helt icke arbetsrelaterade uppgifter. Nämligen Arsenal.

Tydligen är Fabregas tillbaka i träning och det är ju alltid skönt. Efter en säsong med hittills 17 ass och 17 mål kan man väl lugnt säga att det är något vi behöver. Igår hade jag en diskussion med en god vän om Fabregas och Barca. Jag har tidigare tyckt att det inte fanns någon direkt anledning för Cesc att gå nu eftersom han inte petar någon per automatik. Men då påpekar min gode vän och Barca-supporter att i de få matcher där Barca hamnar i problem handlar det oftast om att avsluten från mittfältare är för få och att motståndarna kan fokusera på anfallarna istället. Vilket gjorde att jag plötsligt kände en viss oro för att Cesc 17 mål som mittfältare plötlsigt gjorde honom lite mer attraktiv för Barca än vad han varit innan. Usch då.

Chelsea åkte ur Champions League. Underbart. Jag vet att vissa nu tycker att aj då, nu kommer de att fokusera på ligan istället. Ja, det kommer de såklart att göra men ett lag som förlorar är alltid ett svagare lag än ett lag som vinner. Jag tror att det är lättare att spela 3 matcher på en vecka som man vinner att en spela 1 efter förlust. Vid glädje orkar man mer. För övrigt så ska man alltid njuta å det grövsta när Chelsea förlorar. Det är en plikt som Arsenalsupporter. dessutom när Drogba blir knäckt och utvisad att euforin total. Synd att Mourinho var så storsint att han inte visade ren glädje över Inters vinst, för jag är övertygad om han inombords jublade hejdlöst och egentligen ville streaka över hela plan med texten "kiss my arse Chelsea" skrivet i röven. Tyvärr hände bara detta i mina drömmar men så får det vara.

Nu måste jag nog vidare och göra skäl för min lönecheck. Lottningen för Champions tonar upp sig och spänning inför helgen ökar. Tänk på det i dessa torktider av nyheter.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment