Welcome to

Welcome to

Saturday, March 20, 2010

Inför West Ham

Det är dags för mig och för Arsenal att glömma Barcelona och fundera på West Ham. Jag hoppas det är lättare för dom att fokusera än vad det är för mig. Men jag ska göra ett försök. West Ham är inblandade i nedflyttningsstrid, det innebär att det alltid blir en tuff match. Och det är ju dessutom ett derby. Det är dock hemmaplan och West Ham är ett lag vi bör slå. Men om inte spelarna klarar att fokusera så går det snabbt fel. Viv et alla förutsättningar. Poängtapp och vi är nästan garanterat ute ur ligaracet så det är full laddning som gäller.

Jag antar och hoppas att Campbell är fit nog att spela eftersom Silvestre är en katastrof. Song är tillbaka och spelar stabilt bakom Cecs och Diaby alternatvit Nasri om man väljer Walcott från start. Men jag tror det blir Diaby och Cesc och att Nasri spelar till höger.

Som vanligt anser jag Eboue vara ett bättre alternativ på högerbacken eftersom vi måste vinna matcher och vinna matcher gör Arsenal Football Club genom att göra mål och precis som Wenger sa på presskonferensen är mål något som kan avgöra hela ligan. Så spruta in bollarna tack.

Laget:
  
                      Almunia
Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy
                     Song
                Cesc-Diaby
   Nasri                      Arshavin
                  Bendtner

I West Ham återfinns Diamanti, Parker och Carlton Cole som alla vållat oss bekymmer tidigare. På papperet är West Ham ett hyfsat gäng så det gäller att vara på tårna som man säger. Ladda upp nu.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment