Welcome to

Welcome to

Thursday, March 11, 2010

Tillbaka i högform

Efter diverse fysiska draman på hemmaplan + en kaotisk men givande samhällsbyggnadsstrategikonferens (Kan ni läsa det ordet) så är man tillbaka på i arbetets lugna vrå och kan återigen fokusera på Arsenal :-)

Jag har knappt nämnt nåt om Portomatchen ännu och jag antar att ni har läst spaltmeter redan. Det är ju kul att göra det när man vinner med 5-0. Som jag skrev igår, vi gjorde en toppmatch och Porto gjorde en plattmatch. Då blir 5-0 till the Arsenal. Dansken fick göra 3 baljor vilket kommer att få honom att växa över 2 meter. Han har verkligen ingen förmåga att vara ödmjuk. Men man måste gilla det. Bendtner har många brister som fotbollsspelare men han gör mål ganska ofta och är erhört nyttig för laget så vi kan verkligen inte klaga. Nasri är så bra i samma position som Cesc att man undrar varför vi envisas med att spela spelare ur position och det måste kännas likadant för Nasri. "Fan, jag är grym som offensiv innermittfältare, så trött jag blir på att spela på en av kanterna". Så skulle jag tänkt i alla fall.

Man kan ju inget annat än att njuta efter 5-0 i CL. Porto hade aldrig chansen och man kunde se Fabianski bekvämt ta några djupa andetag på bänken. Skönt för honom att inte behöva bära en misslyckad Champions League-säsong på sina axlar. Nu är det bara att titta framåt och visst ser man farhågor. Man kan se Barca, man kan se United eller Chelsea men som sagt. Det är kvartsfinal i Champions League. Det är bara att bevisa att man är bättre, annars åker man ur och så är det med det.

Det blir inte Real Madrid i alla fall. Detta korthus av investeringar som föll ihop igår. Jag kan inte undgå att njuta när det händer. Lagbyggen som Real Madrid, Chelsea eller City är en skam för fotbollen och allt som edn står för. Det är udnerbart att se dem gå utan titlar eller falla mot genuint kämpande och skapade lag. Låt deras mygelbyggen rasa så långt ner det är möjligt.

Det är en hel del snack om att Gallas lämnar i sommar. Det tror jag också att han gör. Jag ser det både som negativt och positivt. Det negativa är att han är en riktigt bra back som måste ersättas, och då menar jag inte med Djorou eller Campbell utan med en riktig och färdig mittback. Det postiva är att Gallas som varje säsong varit mycket frånvarande med skador, som har bland de högsta lönerna i klubben och som dessutom verkar vara ett ritkigt ärkeas försvinner och det skapar antagligen både ekonomisk frihet och lugn i omklädningsrummet. Kontentan. Gallas är en dyr och otrevlig jävel men en fantastiskt back. Hittar vi en annan fantastisk back så kan Gallas gärna lämna. Det är helt ok. Vad som är värre är att vi just nu förlitar oss på Campbell och Silvestre som partner till Vermaelen. Campbell är ok, inte mer, men han håller inte alla matcher. Silvestre är en total katastrof i allmänhet och vi kan förlora titeln på grund av Gallas skada. Jag kan se Bellamy, tevez och Shaun Wright-Phillips mörda vår säsong genom att springa rundor runt Silvestre eller Campbell. Det är min största skräck för tillfället.


Nu siktar vi in oss på helgen igen. Vi ska möta Cunt-Hull och framförallt Phil (nej, HJÄLP, han är på planen i skinnjacka) Brown. Banka skiten ur dem och ta tre poäng och låt de andra 2 känna sig jagade.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment