Welcome to

Welcome to

Friday, March 26, 2010

Inget vilande av spelare inte

Äntligen fredag. Härligt. Idag är det vår och vi ska försöka på oss grillning. Hoppas verkligen att frysen är fylld med is, annars blir det inga Caiprinhas. Och förresten. Henrik M......Jag är säker på att vi kan göra en deal där du kan överta min fina HD-box och abonnemang hos Canal Digital. Nu blir det ombytta roller. Spansk porslinsfotboll på Canal Plus hos dig och Champions League och Premier League hos mig. Tiderna förändras :-).

nu till det som kallas nyheter om arsenal. Wenger är väldigt tydlig med att han inte tänker vila spelare mot Birmingham. Han ställer upp med bästa laget och sen får vi se vilka som kan spela mot Barca. Hur ska man tolka det då? Jo, på ett par olika sätt. Antingen så har han en hälsosam filosofi som betyder att för att vinna ligan måste vi vinna mot Birmingham och då får alla de bästa spela. Man kan också tolka det som om han inser att Barca är en så pass svår nöt att knäcka att chanserna ändå är små och därför prioriterar ligan. Ser man chanserna till slutseger i någon av tävlingarna är ju oddsen klart högre för en seger i ligan än en seger i Champions League. I ligan ska vi slå B´ham, Wolves, Spurs, Wigan, City, Blackburn och Fulham. Chanserna att vi vinner de 7 matcherna  är större än att vi slår Barca x2, Inter x2 och United i finalen. Det är en tuff uppgift som kräver en hel del flyt så därför ska man kanske precis som Wenger säger att han ska göra spela på de bästa i ligan och sedan ser hur det går. Jag är beredd att hålla med honom....tror jag. Det känns såklart knäppt att prioritera bort CL mot Barca men å andra sidan gör man inte det heller. Man bara konstaterar att en turnering fylld av tillfälligheter inte får påverka kvaliteten i ligan. Sen finns ju alltid alternativet att Wenger mörkar och visst kommer att vila spelare. Vem vet?

Jag hoppas ni hängde med i resonemanget, men kontentan är att vi inte kan kasta bort goda chanser i ligan till fördel för lotteriet i Champions League där vi nu har tuffast tänkbara uppgift framför oss.

Det verkar också som om dansken kommer att vara redo och snacket kring Eduardos återkomst till Birmingham är ihållande. Inte för att jag föstår varför. Eduardo har inte haft någon som heslt påverkan på vår säsong i år, han kommer troligen inte heller ha det mot Birmingham så varför hypa killens chanser att prestera på arenan där han blev skadad. Spelar han så är det säkert bara ett fåtal minuter ändå.

Jag tänker i alla fall snart gå hem från jobbet, skrapa grillen, mala limen, krossa isen, vässa morteln, kyla glasen, ladda pipan, runka bulle och sen njuta av vårsolen och årets första grillkalas.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Jag tycker AW gör helt rät i att inte vila spelare i ligan. För mig persoligen känns det som om varje ligamatch har hela världens öde i sina händer och vi får bara inte förlora dom matcherna.

    På tal om grillning så har du väckt ett sug hos mig som förmodligen inte komer försvinna förrän jag sitter och tuggar i mig grillat kött och dricker kall bira=)

    /Dave

    ReplyDelete