Welcome to

Welcome to

Friday, March 12, 2010

Kommentarer till presskonferensen

Herr Wenger höll sin lilla presskonferens igår och lite matnyttig info kom ur denna. Det som jag tycker är mest anmärkningsvärt tänker jag ta upp i bloggen idag.

Gallas är skadad och det är han på oestämd tid. Det som är riktigt oroväckande och som jag var inne på igår så är Sol bara en ok ersättare och Silvestre är en vandrande katastrof. Från presskonferensen igår framkom att Sol (jag skiver Sol numer för Campbell är så jobbigt) är utmattad efter matchen mot Porto vilket gör saken ännu mer oroande. Utan Gallas, kanske för resten av säsongen och med en Sol som blir utmattad efter en promenadmatch i Champions League, så kommer det att bli en hel del speltid för Silvestre och då är det en stor säkerthetsrisk för säsongen. vad finns för nödlösningar då? Ja, vid enklare motstånd skulle man kunna spela Song i försvaret och låta Diaby, Nasri och Fabregas spela mittfält. Vi blir lite svaga defensivt men inte lika svaga som om Silvestre spelar. Oroväckande är det i alla fall. Och möter vi Barca, United eller Chelsea i kvarten i Champions League kan vi lika väl lämna WO om vi ska spela Silvestre. De kommer att skratta åt oss då. På tal om Gallas diskuterades hans kontrakt igår. Wenger menar att han är fri att prata med vem han vill men att han i alla fall pratar med Arsenal om förlängning. Som jag var inne på igår spelar det inte mig så stor roll så länge man ersätter honom ordentlit vid en flytt.

Annars inte så mycetk nytt egentligen. Rosicky är tveksam, Sagna är tveksam och Sol är tveksam. Cesc och Song är borta plus de andra som är borta i en evighet. Jag antar att Wenger kommer att spela Denilson även om jag tycker det är ett tjänstefel. Jag får utgå ifrån att Wenger inte läser och översätter min blogg :-).

När Wenger tillfrågas om chanser till titeln så svarar han mycket förnuftigt. Vi kan inte göra mer än att fokusera på att vinna våra matcher. För vinna återsstående matcher måste vi nog göra för att ha en chans. Och vi kan som sagt inte göra mer än så. Tänker vi för mcyket på vad som ska hända med United och Chelsea så tappar vi kanske poäng och då är loppet kört ändå. Så klyschor klyschor klyschor. Ta en match i taget, ända in i kaklet, det ligger inte i våra händer. Bla bla bla. Vinn, det är enkelt. Gå in och vinn.

En inför-rapport kommer imorgon förmiddag och under tiden kan ni fundera på vilket as Phil Brown är och ni kan också småfnissa åt Liverpools fortsatta kräftgång. Igår blev det förlust mot Lille och med tanke på tabelläget ska de vara nöjda med 6:e plats. Det kan bli värre än så. Jag kan inte säga att jag tycker illa om Liverpool men med tanke på hur kaxiga vissa är i min omgivning och hur säkra Liverpool-supportrarna var på att det var dom som skulle konkurrera med Chelsea och United och att vi var uträknade från topp 4 så måste jag erkänna att jag njuter en hel del. Ibland drabbar hybris hårdare än man tror. Stora skulder och mittenlag. Det är vad Pool har blivit. Tragiskt på många sätt men dock självförvållat.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment