Welcome to

Welcome to

Sunday, March 21, 2010

Som vanligt nära ögat

Det började bra med helt ok spel och ett snabbt mål av Denilson, varför man nu använder honom på planen. Men som mittfältare utan defensiva uppgifter gör han ju i alla fall inte kolleteral skada men jag tänker trots målet inte ändra uppfattning om Denilson. 

Sen efter en stabil halvlek "drar" Vermaelen ner en spelare och det blir straff och frilägesutvisning. Mycket tveksamt. Mycket tveksamt. Jag tänker inte säga tt det inte var någonting för där var händer på axlar och så men om det är straff har vi 10 straffar på en match. Samtidigt undrar jag om den eventuella förseelsen egentligen inte skedde utanför straffområdet. Hur som helst. Linjeman vinkar och då har huvuddomaren inte mycket valmöjligheter. På lång sikt är det absolut avgörande att Arsenal får igenom en överklagan så Vermaelen får spela igen. Ett mittlås med Campbell och Silvestre innebär antagligen slut på säsongen. En mittlås med Song och Campbell samt Denilson som defensiv innebär troligtvis samma sak.

I alla fall tog Almunia straffen och det ska han ha all eloge för. Hade det blivit 1-1 så hade West Ham tagit det lugnt och vi hade försökt anfalla ändå. Men hade antagligen inte lyckats. Nu var de tvugna att attackera vilket gav oss möjligheten att anfalla också. Cesc, jag inte tyckte var speciellt het egentligen igår, slog en boll på handen och det var solklar straff. Det var även solklar straff för Eduardo några minuter senare men FA har bestämt att Eduardo aldrig mer ska få straff eftersom han har filmat en gång och inte är engelsman. är man bara engelsk landslagspelare så får man våldta barn i mittcirkeln utan att det är något fel med det. FA är kukar, bara kukar.

Nåväl, det gick vägen och det ska vi vara glada för. Nu kan man ägna dagen till att frentesikt hoppas att Gerrard filmar till sig nån straff och att Blackburn tacklar sönder Chelsea. Efter som de lagen består av många engelsmän så borde ju inte detta vara några problem.

Vi leder ligan. Bara det är värt att vara nöjd över. Förlorar vi Vermealen mot Wolverhampton, Birmingham och Tottenham får vi hoppas att gudarna är på vår sidan.

För övrigt går jag och samlar upp lite ilska mot Canal Plus. De krängde sitt abonnemang till mig med löftet om att de skulle visa Premier League till och med säsongen 10/11. Jag hoppas Aftonhoran har fel och att de inte förlorat rättigheterna till Viasat. Detta av flera skäl.
1. De blir dyrt för mig att lösa.
2. Jag måste på nått sätt försöka bevisa att säljaren lovade säsongen 10/11
3. Jag måste stå ut med Viasats bedrövliga sändningar med kassa experter, bedrövliga kommentatorer och hysteriskt täta reklamavbrott.

Men........vi leder ligan.

Gunners!!

//swearse 

3 comments:

  1. Vet inte om det är sant men folk snackar om att Vermaelen bara är borta en match för det inte klassas som en grov utvisning utan bara utvisning? kan det finnas någon sanning i detta?

    ReplyDelete
  2. jag har läst samma sak som pippo.

    Annars vill jag gärna framhålla Eboue, Nasri och Arshavin för deras frenetiska löpande när vi var en man kort. Jag tyckte det va riktigt härligt att se.
    Har hittills idag gått och mumlat: "Top of the league, having a laugh" för mig själv.

    //Dave

    ReplyDelete
  3. Håller med, får verkligen hoppas Premier League
    stannar i canalplus.

    //Kalle

    ReplyDelete