Welcome to

Welcome to

Thursday, March 18, 2010

Vi närmar oss important shit

I stundens stiltje närmar vi oss stora händelser. Imorgon kommer det både att avgöras vilket lag vi får i kvarten. Wenger kommer att hålla presskonferens och uppladdning mot West börjar på allvar.

Vilka ska man hoppas på i kvarten då. Ja du. Det finns enligt mig ett par olika sätt att se på det. Det känns inte helt bekvämt att få United, Barca eller Inter men samtidigt så ska man slå alla lagen för att stå där som segrare. Och ingen hade ropat katastrof om vi förlorar hedersamt mot Barca. Sen kan man ju tänka att chansen till succe är större om vi får Bordeau eller CSKA men samtidigt så är det däremot då ett stort nederlag att åka ut i kvarten mot ryssar eller fransmän. Lyon och Bayern är 2 lag som man inte riktigt har koll på. De borde vara rätt bra men vi borde kanske ha god chans mot dem ändå. Svårt att säga och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Vi får väl helt enkelt vänta och se. I vilket fall kommer bloggen att bli sen imorgon av den anledning att jag tänker avvakta lottningen. Med tanke på UEFAs vanliga procedurer är risken att det kommer ta hela jävla dagen att ta upp 8 bollar med namn på. Fruktansvärt tråkigt att titta på. Men med tanke på betydelsen kommer jag ändå att avvakta till resultatet är klart innan jag slänger mig ut i djungeln av formuleringar som svävar runt på den här bloggen.

Annars närmar vi oss äntligen lite fotboll i helgen igen. En vecka mellan matcherna nu känns som en evighet och jag bävar redan inför sommaren och hur det ska gå utan fotboll. Som tur väl är har man lite VM att se fram emot och det ska bli ytterst skönt att slippa oroa sig för Sverige och bara njuta. I alla fall....till helgen möts United och Liverpool och har vi lite flyt där så kiper Liverpool 3 poäng. Vi ska dock komma ihåg att United spelar hemma med en Rooney i hysterisk form. Liverpool vann senast men är i allmänt katastrofalt skick. Torres ryktas till Barca och laget har kräftgång. Dock så finns chansen klart för en fjärdeplats för Liverpool och den fjärdeplatsen skulle ändå ge dom ett läge av "glöm-förra-säsongen-och-så-börjar-vi-om-igen-till-hösten"-läge. Alltså livsviktiga matcher varje helg för dom. Nyp poäng av United tack. Chelsea har en relativt enkel uppgift mot Blackburn som befinner sig i no-mans-land och egentligen inte har något att spela för. Man kan ju hoppas att Chelsea lider av kraftig baksmälla och allmänt slåss med varandra i ren besvikelse och därför får stryk av ett avslappnat Blackburn. Men jag tror det är att hoppas på för mycket. Jag sätter mina slantar på Liverpool, förutom då att vi också måste vinna. Jag tippar på att Wenger kämpar frenetiskt för att inte spelarna ska börja slappna av och underskatta motstånd. Varje match är en svår match för Arsenal nu och minst lilla att man istället gluttar på vad de andra ska göra så är vi körda. Hoppas verkligen Campbell-effekten i omklädningsrummet håller i sig. Den borde det för tänk er en vansinnig Campbell som står och vrålar dig rakt i ansiktet. jag hade absolut gjort honom till lags, det kan jag säga.

Imorgon händer det grejer.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment