Welcome to

Welcome to

Monday, March 15, 2010

Phil Brown och Denilson

Det är ganska tyst idag och eftersom det inte händer så mycket kan jag snöa in på 2 detaljer från helgen....typ.

Jag vet inte om jag ska tolka kommentaren från bloggen igår som en sarkasm eller som en ärlig fråga. Skribenten får gärna förtydliga sig. Jag kan säkert uppfattas som anti-Denilson. Men det är för att det stämmer. Jag är anti-Denilson. Rättvist eller orättvist skiter jag i. Det är min blogg, mina åsikter och ni får gärna tycka olika, det skapar bara mer diskussion. Diskussioner som oftast leder till utveckling. Så funkar det. För att försvara min anti-Denilson-filosofi kan jag bara säga att jag inte tål spelare som inte ens gör sitt bästa. I Denilsons fall finns det 2 alternativ.

1. Antingen bryr han sig inte och är lat. Det är oförlåtligt i mitt Arsenal och då kan han dra åt helvete.

2. Eller så är han så dum att han inte ser vad han borde göra på plan. Det är också oförlåtligt och då borde han spela i reserverna till han förstår fotboll. Ibland tjatar folk om hans fantastiska passningsstatistik. Men hallå.......om den enda uppgiften man har är att lämna bollen till närmsta röda kille så kan till och med min passningsstatistik vara grym.

Mot Hull gjorde han inte bort sig, nej. Men det beror mest på att vi inte behövde en defensiv mittfältare mot Hull. Vi klarade oss ändå. Men om ni vill ha exempel på Denilson katastroffilosofi. Titta i redan den 3:e minuten. Efter 3 minuter bör ju alla ha ganska pigga ben. Vermaelen markerar en djupgående spelare. Campbell hamnar 1 mot 1 på gränsen till vårt straffområde. Där vill man inte vara 1 mot 1 för om man förlorar så är det friläge. Denilson befinner sig lunkades ca 1,5 meter bakom men bemödar sig inte att ge Campbell understöd. Vad beror det på? Antingen är han dum eller så är han lat. Så ser det alltid ut när Denilson spelar, därför vill jag inte se honom i laget. Visst ska man stötta spelarna i alla lägen men inte om de inte ens bryr sig. Jag kan stötta målsumpare-Bendtner för han försöker, jag kan stöta Eboue för han var öppet knäckt över sina egna misstag förra året. Men för att få min lojalitet måste man åtminstone försöka. End of  story.

Phil Brown.....................Phil Brown är den mest hysteriskt felanalyserande person jag nånsin sett. Jag ska rada upp hans uttalanden som gör honom till en nästan komisk figur.
1. Boateng didn´t disappoint me. Nehä. Ok PB. Så han menar att en spelare som petar en annan i ögat och sen toktacklar en annan på knät bara gör det han ska. OK, peta ögat. Mogen taktik. Och uppmanar han sina spelare att tackla i knähöjd får man gärna gasa ihjäl PB för min del. Se bilderna nedan hur Browns "män" hävdar sig. Det är sådant spel och beteende som bryter benen på talanger i England. Jämför det med Campbells tackling som är hård men där båda benen är på marken och där sulan är riktad bakåt. Jag säger bara FY FAN.


2. Campbell should have had a red card for the penalty. Eftersom killen inte hade kontroll över bollen och ramlade väldigt väldigt enkelt är det inte frilägesutvisning. Förutom att det var solklar offside i första läget hade det ändå aldrig varit en frilägesutvisning.
3. Campbell should have had a red card for the challenge in second half. Nja. Jag kan hålla med om att Campbells satsning var lite väl hård men ser man bilderna så tacklar han med vristerna vända mot spelaren och träffar bollen först. Inte ens frispark egentligen.
4. PB om offsiden vid straffsituationen. If the ref don´t says its offside it isn´t. Här är det riktigt komiska i gubbens kommentarer. Först klagar han på domarens beslut och sen motiverar han offsiden som att domarén alltid har rätt. Blåser inte domarn är det inget. Nej ok PB. Men då kan du ju stryka dina kommentarer ovan. Din lilla pajas Phil Brown.

Till saken hör ju att detta är den lilla fjuttiga gubbe som förra året hittade grundlöst på att Cesc spottat på hans assisterande tränare. Samt anklagade vår lille spanjor för att olovligt vistas på planen i civila kläder. Detta samtidigt som han själv traskar omkring i kostym på plan. Han är verkligen rolig Phil Brown. Det roligaste är att han alltid står fast vid sina kommentarer i den grad att han både blir bötfälld och till allmän förnedringen. Ja, han är en märklig man denne Phil Brown. Känns ganska underbart att sabba han helg med ett mål i 93e. Precis så knäckande för honom som man kan önska sig. Hoppas han är en bruten man som leder sitt lag neråt i systemet. Vill man rösta på Brown som "the season biggest arse" kan man göra det på  Ginger for Limpar.



Annars är det som sagt inget nytt. I och med att det är en vecka mellan matcherna nu så blir det lite stiltje men samtidigt ger det våra spelare chansen att vila och kurera sig. Något Arsenal uppenbarligen ofta är i behov av.

Gunners!!

//swearse the Denilson-lover

*update*  Och där fick Phil Brown sparken också. Så synd. Han som hade ett så högt underhållningsvärde. Lycka till med nytt jobb :-)

5 comments:

  1. Skönt inlägg, fick många garv

    ReplyDelete
  2. Jag tycker Denilson har kvaliteter men att han för tillfället inte duger. Phil Brown....hahaha

    ReplyDelete
  3. Sagna hade tur att benet inte gick av där.

    ReplyDelete
  4. Shit va ful Brown är.

    ReplyDelete
  5. försök leta reda på lite updates om RvP. hade varit trevligt att veta om man kan hoppas på comeback snart eller inte

    ReplyDelete